Giancarlo Giorgetti olasz pénzügyminiszter aggodalmát fejezte ki a Vörös-tengeri válság miatt, amely súlyos hatással lehet az inflációra és Olaszország gazdaságára.

Giorgetti hangsúlyozta, hogy a vörös-tengeri konfliktus, valamint a Szuezi-csatornában kialakult helyzet folyamatos kapcsolattartást igényel Szaúd-Arábia és Katar képviselőivel. Kiemelte, hogy a jemeni húszik támadásai miatt a Földközi-tenger felé tartó kereskedelmi hajóknak a hosszabb, Afrika körüli útvonalat kell választaniuk, ami az olasz kikötők forgalmának összeomlásához vezethet.

A pénzügyminiszter szerint a jelenlegi válság miatt újra fennáll az infláció növekedésének veszélye, amelyet Olaszország nemrég még sikerrel kezelt. Figyelmeztetett, hogy az új konfliktus további áremelkedésekhez vezethet, és emlékeztetett arra, hogy az olasz gazdaság már a németországi recesszió miatt is nehéz helyzetben van.

Michele Marsiglia, a FederPetroli elnöke szerint a Katarból Olaszországba vezető kereskedelmi és energetikai folyosó lezárása komoly földgáz-hiányt okozhat Olaszországban. A FederPetroli adatai szerint az olaszországi LNG visszagázosítók hetven százaléka Katarból importált gázra támaszkodik. Marsiglia hozzátette, ha a vörös-tengeri feszültség tovább tart, akkor a tartalékok kimerülése és az ellátási problémák ismételten fenyegetnek, hasonlóan a 2022-es ukrajnai háborúhoz.

Paolo Ugge, a Fai-Conftrasporto elnöke szorgalmazta, hogy a vörös-tengeri útvonalat elkerülő konténerhajók ne álljanak meg Gibraltárnál, hanem folytassák útjukat az olasz kikötők felé. Ugge szerint szükséges a hajókról a járművekre való átrakodás felgyorsítása, és feloldani kell az Olaszország és Ausztria közötti Brenner-hágó átkelőjén érvényes szigorú ellenőrzési rendszert a szállítás további gyorsítása érdekében.